Versão em português
N.º 23
2016
pp. 97-101

 

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Note
The Conservation and Restoration courses and the problems of curricular articulation: the case of the Polytechnic Institute of Tomar

António João Cruz1,2,*, Maria Teresa Desterro1,3

1 Laboratório de Conservação e Restauro, Instituto Politécnico de Tomar, Estrada da Serra, 2300-313 Tomar, Portugal

2 Laboratório Hercules, Palácio do Vimioso, Largo Marquês de Marialva, 8, 7000-809 Évora, Portugal

3 Centro de Investigação e de Estudos em Belas-Artes, Secção Francisco de Holanda, Largo da Academia Nacional de Belas-Artes, 1249-058 Lisboa, Portugal

* ajccruz@gmail.com

Abstract

At this time, the qualifications that give access to the profession of conservator-restorer require an undergraduate Bachelor degree followed by a postgraduate Master's degree. This poses a number of problems related to the Bachelor degree that gives, or should give, admission to the Master's degree. These issues are discussed here based on the experience of the Polytechnic Institute of Tomar (Portugal).

Keywords

Conservation-restoration
Education
Master's degree
Admission
Profession

Language

Portuguese

Original title

O ensino da Conservação e Restauro e os problemas de articulação curricular: o caso do Instituto Politécnico de Tomar

DOI

10.14568/cp2015026

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RIS | Endnote

Citation

Conservar Património | APA | Chicago | NP405 | ABNT

Conservar Património:
Cruz, A. J.; Desterro, M. T., 'O ensino da Conservação e Restauro e os problemas de articulação curricular: o caso do Instituto Politécnico de Tomar', Conservar Património 23 (2016) 97-101, https://doi.org/10.14568/cp2015026.

APA:
Cruz, A. J., & Desterro, M. T. (2016). O ensino da Conservação e Restauro e os problemas de articulação curricular: o caso do Instituto Politécnico de Tomar. Conservar Património, 23 97-101. DOI:10.14568/cp2015026.

Chicago:
Cruz, António João, and Maria Teresa Desterro. 2016. "O ensino da Conservação e Restauro e os problemas de articulação curricular: o caso do Instituto Politécnico de Tomar." Conservar Património 23:97-101. doi:10.14568/cp2015026.

NP405:
CRUZ, António João; DESTERRO, Maria Teresa – O ensino da Conservação e Restauro e os problemas de articulação curricular: o caso do Instituto Politécnico de Tomar. Conservar Património. [Em linha]. 23 (2016) 97-101 [Consult. ]. Disponível em WWW: <URL:https://doi.org/10.14568/cp2015026>. ISSN 21829942.

ABNT:
CRUZ, António João; DESTERRO, Maria Teresa. O ensino da Conservação e Restauro e os problemas de articulação curricular: o caso do Instituto Politécnico de Tomar. Conservar Património, Lisboa, v. 23, p. 97-101, 2016. Disponível em: <https://doi.org/10.14568/cp2015026>. Acesso em: .

History

Received: 2015-12-22
Accepted: 2016-4-8
Online: 2016-4-11
Publication: 2016-7-28

References

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21 'Despacho n.º 10071/2012, de 24 de Setembro', Diário da República - 2.ª série 185 (2012) 32111-32112.

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23 Desterro, M. T.; Cruz, A. J., 'O ensino da Conservação e Restauro no Instituto Politécnico de Tomar: desafios e perspectivas', comunicação, Jornada Comemorativa do 20.º Aniversário da ARP - Síntese e Perspectivas da Conservação e Restauro em Portugal, ARP, Lisboa (2015).

Stable url: https://doi.org/10.14568/cp2015026


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